tiistai 18. maaliskuuta 2014

Tuloksia ja turvotuksia

Taas tapahtuu syöpään liittyvällä rintamalla. Tänään puhelin pirahti kesken seminaarin ja tunnistin numeron HUS:iin kuuluvaksi, joten pakko oli siirtyä ulkopuolelle puhumaan. Muutamassa sekunnissa ehdin jo mielessäni pohtia: "Mitä ihmettä nyt on luvassa? Onkologi soittaa vasta huomenna." Onkologihan (ja minulle vieras sellainen) siellä olikin langan päässä ja soitti jo jostain syystä tänään. Maksassa näkyi vatsan alueen tt-kuvauksessa edelleen tiheä alue, mutta se ei näyttäisi olevan mitään syöpään viittaavaa. Seuraava kontrolli luvassa suunnitelman mukaisesti touko-kesäkuussa.

Viime perjantain punktio taisi herättää nukkuvan karhun. Nyt alue on kipeä ja muutamassa päivässä onkalot ovat täyttyneet lähes ennalleen. Lisäksi ilmeisesti rääkkijumpissa olen suututtanut käden lisäksi lähes koko oikean puolen kropasta. Näkyvää turvotusta on käden lisäksi ainakin kyljessä ja lapaluun päällä. Pakko ottaa iisimmin ainakin parin viikon verran. Ensi kuussa on onneksi aika fysioterapeutille. Täytynee vääntäytyä myös taas vähintään kerran viikossa vesijuoksemaan. Eilen olin poikien kanssa kylpylässä 3h ja se jo helpotti oloa ja käden liikeradat paranivat heti huomattavasti.

Tunnustan: Olen ihan uhmaikäinen tenava. Mä en haluu olla järkevä ja rauhallinen liikkuja. Mä haluun riekkua rääkissä ja olla tottelematta sääntöjä. Menee hermot!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Suosituimmat tekstit