keskiviikko 14. maaliskuuta 2012

Voiko leikkauspäivä sujua mukavasti?

Kyllä voi! Saavuin aamulla ennen kello 8 osastolle ja pääsin odottelemaan vuoroani. Aika kului nopeasti huonetoverin ja siskon kanssa rupatellessa. Kello 10 sain esilääkityksen eli Panadolia ja Diapamia, joka rentoutti oloa. Saliin lähtö tuli puoli tuntia myöhemmin ja valmistelut leikkaussalissa etenivät ripeästi ja pian olinkin unessa. Leikkaus kesti 3 tuntia ja se sujui suunnitelmien mukaan. Nyt minulla on jättitissi ja tyhjä pieni lapanen, joka on parsittu kasaan. Heräämössä vierähti reilut pari tuntia mukavassa seurassa ja oloni oli jo yllättävän hyvä. Osastolle pääsin klo 17. Jaan huoneen 2 muun potilaan kanssa, joista toinen on ihana juuri eläkkeelle jäänyt maailmanmatkaaja, jonka kanssa riittäisi juttua varmaan viikkokausiksi.

Vierailuajat R31:llä on klo 14-19, joten ihanat poikaset ja mieheni tulivat heti vierailulle ja vanhempani sekä nuorimmat sisarukset lähes samaan aikaan. Olin odottanut, että oloni olisi haikea ja kipeä, mutta olen elämäni kunnossa... tai sitten minulla on vaan lääkitys kohdallan. Vessareissulle pääsin omin jaloin pian osastolle päästyäni ja mukana kulkee tippa ja dreenipussi. Haava ei vuoda vaan näyttää hoitajien mukaan hyvältä, joten sain luvan syödäkin ja vähän herkutellakin melkein heti.

Tähän asti leikkausreissu on siis yllättänyt positiivisesti. Huomenna pääsen juttelemaan leikanneen lääkärin kanssa ja saan toivottavasti hieman tietoa lähitulevaisuudesta sekä sen tietokonekuvauksen tulokset. Tällä hetkellä olen niin iloinen, että en aio urhata ajatuksiani niiden arvailuun.

1 kommentti:

Suosituimmat tekstit